Kerkapp (Scipio)

Binnen onze kerkelijke gemeente maken we gebruik van de Scipio-app als communicatiemiddel. Deze app biedt de mogelijkheid om gemeenteleden eenvoudig met elkaar in contact te brengen, op de hoogte te blijven van activiteiten, en berichten vanuit werkgroepen of verenigingen te ontvangen.

Meer informatie over de installatie en het gebruik van de Scipio-app binnen onze gemeente vindt u hieronder.

Downloaden:

Veelgestelde vragen:

Hoe installeer ik de kerkapp (Scipio) op mijn smartphone?

U kunt de kerk-app van Scipio eenvoudig downloaden en installeren. Bekijk voor meer informatie de online handleiding door op de onderstaande link te klikken:

https://www.hagru.nl/helpdesk/artikel/aan-de-slag-met-de-scipio-app/

of bekijk de introductie video:

https://www.youtube.com/watch?v=4TUBwTfZkv0

Hoe krijg ik toegang tot de kerkapp?

Om toegang te krijgen tot de kerkapp, heeft u een persoonlijk account nodig dat gekoppeld is aan uw e-mailadres. Niet iedereen weet welk e-mailadres in de ledenadministratie bekend is. Daarom wordt er automatisch een uitnodiging gestuurd naar het e-mailadres dat bij ons geregistreerd staat. De mail die u ontvangt komt vanuit: no-reply@scipio-app.nl (check dus even uw spam-folder).

Vanuit die uitnodiging kunt u eenvoudig een account aanmaken en toegang krijgen tot uw profiel en de gegevens van de gemeente.

Heeft u geen uitnodiging gehad? Vul dan het toegangsformulier hieronder in, dan controleren wij het voor u.

Is het mogelijk om één gezamenlijk e-mailadres te gebruiken voor een Scipio-account?

Ja, dat is mogelijk, maar het heeft ook enkele nadelen.
Een e-mailadres kan namelijk maar aan één Scipio-account gekoppeld worden. Het profiel zal daarom van slechts één gezinslid zijn. Daarnaast worden meldingen van alle gekoppelde groepen zichtbaar op dat ene account. Dit betekent dat berichten vanuit bijvoorbeeld de catechisatiegroep of de vrouwenvereniging op de telefoon van ieder gezinslid binnenkomen. Het uitgangspunt van de app is dat deze persoonlijk is.

Ik krijg de melding: 'Geen toegang, neem contact op met de App Beheerder'

Het ingevoerde e-mailadres is niet bekend bij onze gemeente.

Controleer het e-mailadres of neem contact op door het toegangsformulier hieronder in te vullen.

Kan ik mijn gegevens ook wijzigen in de kerkapp?

Binnen uw profiel in de App kunt u een melding maken van onjuiste informatie.
Uw melding wordt doorgestuurd naar de App Beheerder, die uw gegevens kan aanpassen in de ledenadministratie.

Dit werkt als volgt:

  • Open de kerkapp op uw smartphone
  • Klik bovenin het menu op uw naam om uw lidmaatschap te bekijken
  • Klik nogmaals op uw naam om uw profiel te openen
  • Klik op Meer…
  • Selecteer de optie: Melden

Voor het doorgeven van een wijziging kunt u ook rechtstreeks contact opnemen met de kerkvoogdij.
Zij kunnen de wijziging in de ledenadministratie voor u doorvoeren.

 

Ik wil graag meldingen ontvangen, hoe stel ik dat in?

U kunt in de kerkapp meldingen beheren door vanuit het menu te kiezen voor de optie: Mijn meldingen.

Selecteer vervolgens het tandwiel rechts bovenin en geef aan welke meldingen u wel of niet wilt ontvangen.

 

Ik heb een nieuwe telefoon, hoe (her)activeer ik de kerkapp?

U kunt de kerkapp op de reguliere wijze downloaden en installeren op uw nieuwe telefoon.
Wanneer u de kerkapp opent, wordt het welkomstscherm getoond.
Omdat de App eerder al is geactiveerd op uw oude telefoon, kiest u voor de optie ‘Ik heb deze app al eerder gebruikt’.
U kunt inloggen met het e-mailadres en het wachtwoord waarmee u de kerkapp eerder heeft geregistreerd.

Bent u uw wachtwoord vergeten, klik dan op de link ‘Wachtwoord vergeten?’.

Ik wil dat mijn profiel (deels) onzichtbaar is in de ledenlijst, hoe stel ik dat in?

Standaard staan alle ledenprofielen vanuit de ledenadministratie op zichtbaar. U kunt zelf deze zichtbaarheid aanpassen. Vanuit de app kunt u zelf instellen of uw profiel zichtbaar is voor andere gebruikers van de app.
U kunt dit als volgt instellen:

  • Open de kerkapp
  • Open het menu door te klikken op de 3 streepjes rechts onderin
  • Klik op uw naam bovenin het menu
  • Klik op Privacy-instellingen beheren
  • Geef met behulp van het schuifje aan of u uw profiel wel of niet zichtbaar wilt hebben

Wilt u dit voor eventuele gezinsleden ook instellen, dan kunt u een gezinslid selecteren.
Vervolgens kunt u bovenstaande stappen ook voor het geselecteerde gezinslid uitvoeren.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

U kunt uw wachtwoord als volgt herstellen:

1) Klik in het aanmeldscherm van de kerkapp op ‘Inloggen’
2) Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’

U ontvangt een e-mail met daarin een link om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.

Ik heb een andere vraag...

Kijk op de helpdesk van Scipio of uw vraag-antwoord er tussen staat: https://www.scipio-app.nl/gebruik-gebruikers/ of neem contact op met één van de app beheerders door het onderstaande app-vraag formulier in te vullen.

Ik heb hulp nodig:

Heeft u na het lezen van de veelgestelde vragen hierboven nog steeds hulp nodig? Vul dan gerust het contactformulier hieronder in.

U kunt hier zowel technische vragen (bijvoorbeeld over het installeren of gebruiken van de app) als vragen over informatie of toegang (zoals uw e-mailadres of accountgegevens) stellen. Wij zorgen ervoor dat uw vraag bij de juiste persoon terechtkomt en zo snel mogelijk wordt beantwoord.

Toegang vragen / gegevensaanpassing:

Let op! De app is persoonlijk. Daarom heeft ieder gemeentelid een eigen e-mailadres nodig om in te kunnen loggen. Meer uitleg hierover vindt u in de FAQ.

In het berichtveld hierboven kunt u eventueel aanvullende opmerkingen kwijt.

Technische app-vraag: